Op weg naar lourd…

Onderweg naar het heilige water van Lourdes

Samengevat gebeurt er veel in deze dagen en toch ook weer bitter weinig. Je bent heel tevreden met de kleine dingen en voor de rest is het rustig doorstompen op de fiets. Hier volgen de afgelopen 3 dagen in een notendop.

De routes

Uitleg van de dagen

Oké, dan nu de notendop

Dag 1

Ik was al weer vroeg wakker en ik was ook niet de enige.

Ochtendgloren

Direct na dit mooie bloemenveld, kwam ik op een steile klim een jong stelletje Nederlanders tegen. Ze klommen goed, maar hun wielen kon ik wel houden. Boven op de top liep hun route “anders” dus houdoe dan maar.

Rocamadour

Niet veel later kwam ik aan in de schitterende plaats Rocamadour. Dit is een plaats tegen de rotswanden gebouwd. Natuurlijk even koffie gedronken en weer verder. Tijdens de klim kwam ik Edgar tegen die moeite aan het doen was met een selfie. Mijn aanbod om hem op de foto te zetten nam hij graag aan en als tegenprestatie heeft hij onderstaande foto genomen.

De Rocamadour en ikke

We hebben de hele dag samen gefietst, hij was wel wat sneller, maar dat mocht de pret niet drukken.

Hier was onze lunchpauze
Nog wat mooie plaatjes…
…van onderweg.

Op het einde kwam ik langs een fietsenmaker, maar helaas had hij geen onderdelen van een magura rem. Helaas.

s’Avonds ben ik samen met Edgar uit eten gegaan in Cahors.

Cahors, mooi oud stadje
Met kunstzinnige beelden en een kathedraal.
Dit is Edgar, onderweg naar Santiago. Hij heeft alle tijd en doet het rustig aan.

Weer op de camping ben ik mijn tentje ingedoken. Daar waren trouwens ook de 2 jonge Nederlanders die ik eerder was tegen gekomen. Zij moeten wel flink doorfietsen want half juni is de terugreis al geboekt vanuit Santiago.

De volgende dag was ik vroeg wakker en rond half 9 vertrokken. Edgar lag nog lekker te slapen dus ik heb geen afscheid meer genomen. Dus Edgar, als je dit leest, als nog bedankt en wie weet tot ziens. Je kunt altijd nog een berichtje achterlaten 😀

Dag 2, weer op zoek naar een fietsen maker.

Rond 9 uur was de eerste fietsen maker open, maar ook daar geen succes. De route had ik aangepast om naar een volgende te gaan, maar ook daar zonder resultaat.

Omgeving

De omgeving was niet boeiend. Beetje heuvelachtig en veel rottige klimmetjes. Het was slechts één foto waard. Weer heb ik iets verder gefietst dan waar ik zin in had, maar dat kwam omdat er eerder geen camping was.

Daar was een geweldig echtpaar in een grote camper. Ze doen camping inspectie werk voor de ANWB. Er werd me verteld dat ik niet hoefde te koken! Niet veel later kwamen ze het voorgerecht ( meloen met ham) naar me toe brengen. Even later werd ik geroepen omdat een heerlijke maaltijd klaar stond, met een rosé. Later kreeg ik nog een heerlijk toetje met alles erop en eraan.

Dit waren de fantastische mensen, ik moest zelfs in de grote zetel gaan zitten.

In de ochtend kreeg ik nog thee, daarna ben ik rond 9 uur vertrokken.

De derde dag

De route was een beetje hetzelfde als gisteren.

Eerste bakje koffie in Lectoure
Eerste kasteel in Terraube

En weer door. Gelukkig was ik al na 85 km op de plaats van bestemming.

Bij dit kasteel zou ook een camping zijn.

Dat was ook zo.

Tent met privé hutje. Laat de regen maar komen

Nadat ik al een tijdje gezeten had kwam een ander Nederlands stel naast me staan. Ze hadden er vandaag al 120 km opzitten, poehhh ik was al moe na 85. Iedere morgen zetten ze de wekker om half 7. Zo heeft iedereen zijn eigenaardigheden zal ik maar zeggen.

Morgen heb ik een aangepaste route naar Lourdes die me langs 4 fietsen makers leidt. Als het dan met de achterrem nog niet gelukt is, dompel ik hem onder in wijwater. Dan moet het vast ook goed komen.

7 reacties

1. Nel

Wat een prachtige plaatjes van die fraaie Franse stadjes ! Succes in Lourdes !!

2. Leon Leijtens

“Als het dan met de achterrem nog niet gelukt is, dompel ik hem onder in wijwater.”
    Prima plan dat niet kan mislukken, want de goddelijke voorziening voorziet in alles.

Weer een prachtig verslag waar ik van heb genoten.

3. Saskia Gorris-Loeffen

Ha Jet wat schrijf je leuk over jouw fietsdagen. En de mooie foto’s maken er ook prachtig beeld bij.
    Fijn dat je naar Lourdes gaat. Daar gaat het zeker goed komen met de rem. Jij telt echt je zegeningen.zo gaaf!
    Nog veel plezier. Leon en Saskia

4. Rolf

Leuk om je zo weer te volgen Jet.
    Mooie verhalen en prachtige fotos.
    Heel veel plezier nog!

5. Marinka Van Beek

Ha Jet,
    Met enige jaloersheid lees ik, luister ik en kijk ik naar je verslagen. Het gevoel van vrijheid als je zo leeft komt terug na het lezen van je berichten.
    Vandaag begin ik mijn werk hier in Nederland met het beeld van een fietsende Jet, (op zoek naar de goede fietsenmaker) in Frankrijk.

• Jet van der Aalst

Gelukkig hebben Roan en Torre 2 lieve oma’s, waardoor ik nog meer vrijheid heb (-;

6. Peter Helmink

Wow, wat ben je een prachtige fietstocht aan het maken. Je foto’s zijn geweldig. Waarschijnlijk is het lastig om straks in Pamplona weer over te schakelen op Spaans, daar heb ik i.i.g. moeite mee. Maar naar jouw prestaties kijkend heb jij helemaal nergens moeite mee! Goeie reis verder Jet.