Na een moeizame rit op de fiets, een lange busreis, hebben we Nel en John gevonden in Bogotá.

geplaatst in: Colombia 2022 | 6

Vanochtend om 6 uur ben ik begonnen met een duik in het lauwe meer. Daarna hebben we de tent weer ingepakt en zijn we aangefietst.

De eerste 25 km was verhard, dat ging goed. De omgeving was mooi.
De volgende 20 km waren slopend. Het was heel warm (35°+), de “weg” ging op en af met hele stijle stukken en er lagen overal stenen en rotsblokken.

In Suarez hadden we gepland om rechtdoor te gaan, maar bij navraag bleek die weg net zo slecht te zijn als die we gefietst hadden. De weg naar El Espinal was wel verhard en vlak. De keuze was zo gemaakt.

Langs de weg waren grote rijstvelden.

In Espinal besloten we om de bus te nemen naar Bogotá en Nel en John te verrassing. Zij zijn vandaag aangekomen in Colombia.

De fietsen werden vlug, vlug, vlug, op de achterbank gepropt in een veel te kleine bus. Maar goed, alles zat erin. Na 4 uur (extra lang door file) werden we ergens gedropt in Bogotá. Gelukkig had ik het adres van het hostel waar zij zaten in mijn garmin zitten en kon ik er zo naar toe navigeren. Het was druk! Ook heel veel fietsers. Na 10 km waren we er en we konden onze nieuwe reisgenoten gelijk omhelzen.

Terwijl Nel,
en John de fiets in elkaar zetten…

Zijn wij uit eten gegaan. Het is levendig hier in Bogotá met straat theater en heel veel mensen voor ons restaurant.

Morgen gaan we hier nog meer beleven.

6 reacties

1. Ine Franssen

Net als je denkt dat het niet meer leuker kan met jullie reis komen Nel en John !! Een nieuw hoofdstuk 🙂 Geniet ervan met z’n vieren!

2. Elma

En toen waren er vier. Ben heel benieuwd hoe de reis verder gaat in dat prachtige groene land. Heel veel plezier samen.

3. Ans Ermers

Ha nel, fijn dat de reis g o ed verlopen is en dat je herenigd bent met je fiets maten.
    Ik ga je mooi volgen vanaf de bank. Kijken naar de winterspelen en naar jullie!
    Heel veel fiets plezier!

4. Sandra

Hee Nel,
    Wat een mooi avontuur, fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie herenigd zijn met jullie fietspaaltjes.
    De eerste foto’s op deze blog zijn al veel belovend.
    Heel veel plezier en zal jullie avontuur zeker volgen

5. Bart

Hoi Nel en John,
    Leuk dat jullie er nu ook bij zijn! Heel veel plezier gewenst!!