México City

geplaatst in: Mexico, MiddenAmerika | 1

Dag 81 Ons appartement We zitten in Roma Sur, dat is een van de betere wijken om te verblijven, aldus Rodrigo (Mexicaanse vriend van zoon Roel die lang in Nijmegen heeft gewoond). We huren het van een particulier dan stroomt … Vervolgd

Weer op de fiets

geplaatst in: Mexico, MiddenAmerika | 2

Dag 74 Maandag 1 januari, nieuwjaarsdag. Boven mijn verwachting trok Geert deze ochtend zijn fietsbroek weer aan. Dit was een goed begin van het nieuwe jaar. Het was een mooie route door de cactus woestijn, voor een groot deel onverhard. … Vervolgd

Kerst in Oaxaca

geplaatst in: Mexico, MiddenAmerika | 3

Dag 66 Zondag 24 december, kerstavond We zijn heel rustig opgestart. In onze keuken hebben we ontbeten, we hebben even naar onze kinderen gebeld, een wasje gedaan en veel koffie gedronken. Daarna zijn we de stad ingelopen. De is volop … Vervolgd

De weg naar Oaxaca

geplaatst in: Mexico, MiddenAmerika | 2

Dag 58 Zaterdag 16 december, weg van de Trans México Bikepacking Route Deze dag was voornamelijk verhard, maar regelmatig was het wegdek weggevaagd en zaten er grote kuilen in de weg waar we doorheen moesten manoeuvreren. De laatste 25 km … Vervolgd

El Salvador

geplaatst in: El Salvador, MiddenAmerika | 3

Dag 23 Zaterdag 11 november, de warme zee en een hotshower. Het was weer een verrekte hete dag. De route was niet spectaculair maar we hadden wederom een “warmshower” in het vizier. De gastheer leek enthousiast om ons te ontvangen … Vervolgd

We zijn vertrokken!

geplaatst in: Costa Rica, MiddenAmerika | 8

Bovenstaand lied is gezongen en gemaakt door Paul Mendels op het pensionering feest van Geert. Want ja, ook Geert is nu vroegtijdig met pensioen gegaan. We kunnen nu reizen naar hartelust. Alleen voor nieuwe kleinkinderen komen we graag weer naar … Vervolgd

Mijn verhaal in Trouw

geplaatst in: Krant | 8

Door Annette Wiesman, een journaliste van de trouw Hieronder staat het artikel dat zaterdag 26 mei 2023 in de trouw stond. Ik hoop dat jullie het kunnen lezen op dit formaat Mocht je belangstelling hebben in een fietsvakantie of wil … Vervolgd

Torre

geplaatst in: Algemeen | 9

Daar is hij dan, iets later dan verwacht. Maar kerngezond en thuis geboren. Hierbij de beloofde foto’s.

Torres del Paine

geplaatst in: Patagonië 2023 | 11

In Cerro Castillo hebben we voor 3 dagen eten ingeslagen maar helaas hadden ze geen brood. Met veel crackers en een soort paasbrood zijn we toch maar op weg gegaan. Laatst vroeg een vrouw aan mij of ik nooit genoeg … Vervolgd

De pampas

geplaatst in: Patagonië 2023 | 3

Even vlug bloggen, weinig tijd… Gisteren afscheid genomen van onze laatste vrienden en saampjes verder… De rit begon rustig met weinig wind, daarna een flinke klim met de wind in de rug, boven op de pampas heel veel wind van … Vervolgd

Naar El Calafate

geplaatst in: Patagonië 2023 | 2

Nadat we 2 dagen in El Chaltén hadden doorgebracht, wilde we graag “New York” weer verlaten. De wandeling was goed, maar de toeristen overweldigend. Eduardo en Lock zouden ook vertrekken. In de ochtend probeerde we contact te maken, omdat het … Vervolgd

Verder met de boot

geplaatst in: Patagonië 2023 | 3

In Villa o Higgins hebben we een dagje rust gehouden. Even bijbloggen, even boodschappen gedaan voor de komende 3 dagen, de boot gereserveerdr en voor de rest hebben we helemaal niets gedaan. Tarciso, Eduardo en Luciana zijn vanochtend al met … Vervolgd

Back to basic (camp)

geplaatst in: Patagonië 2023 | 0

Tortel Tortel is een klein haven dorpje waar je alleen met steigers naar beneden en dus naar de haven kunt gaan. We hebben er een geweldig mooie wandeling gemaakt. Geert en ik kozen om de wandeling af te maken. Later … Vervolgd

Paradise and more

geplaatst in: Patagonië 2023 | 7

We hebben geslapen “into the wild”, op een plaats die de buren niet wilde. Van de politie mochten we toch blijven als we in onze tent bleven en voor 8 uur zouden vertrekken. Beide regels hebben we niet opgevolgd, toch … Vervolgd

All together now

geplaatst in: Patagonië 2023 | 6

De groep groeit. Luciano uit Uruguay, Lock uit Canada en Eduardo uit Brazilië zijn erbij gekomen. Onderweg zien we nog vele andere… Onderweg naar Cochrane Kijk naar de plaatjes. Veel tijd om te schrijven heb ik niet en ook Internet … Vervolgd

Capillas de Mármol

geplaatst in: Patagonië 2023 | 5

Vroeg uit de veren om met een bootje naar een volgend hoogtepunt te gaan. Tik op de onderstaande foto’s voor vergroting Iedereen was er…. Daarna hebben we lekker gegeten en overlegd over onze nabije toekomst. Vandaag nog een rustdag, vervolgens … Vervolgd

Op naar Chili

geplaatst in: Patagonië 2023 | 4

Route naar Los Cipreses De dag begon relaxed. Over een mooie verharde weg fietste we eerst naar Trevelin. Onderweg haalde we een Argentijnse fietser in, die naast ons op de camping stond en veel eerder was vertrokken. Hij gaf ons … Vervolgd

Bariloche

geplaatst in: Patagonië 2023 | 5

De camping in Bariloche We hadden veel contact op de camping in Bariloche.  Ik ben goed aan het oefenen met de Spaanse taal en krijg geregeld complimenten. Aan de camping baas vroeg ik waar we een mooie wandeling konden maken.  … Vervolgd

Valencia

geplaatst in: Spanje Zuid/Oost 2022-09 | 1

We hebben een hotel gekozen dicht bij het vliegveld, we hebben immers fietsen om naar het centrum te gaan… In de dichtstbijzijnde fietswinkel hadden ze ook 2 fietsdozen! Daar waren we heel gelukkig mee, want andere keren ging dat altijd … Vervolgd

Vanaf de Sierra Nevada, via de kust naar Cartagena

geplaatst in: Spanje Zuid/Oost 2022-09 | 5

Woensdag 14 September: http://Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/LXmfTJzUotb Donderdag 15 september: http://Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/YScYDyFUotb Vrijdag 16 september, weer terug naar de kust: http://Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/H0QhiuyWotb Zaterdag 17 september, een korte rit met flinke … Vervolgd

La semana dos

geplaatst in: Spanje Galicië 2022-06 | 4

Met frisse moed ben ik weer aan de tweede lesweek begonnen. Volgens Pachi beheers ik eind deze week Spaans A2 niveau. Dat houd in dat ik het beginners niveau beheers, nu mag ik door naar de cursus “Spaans voor gevorderden”, … Vervolgd

Inpakken, wegwezen en weer thuis.

geplaatst in: Colombia 2022 | 17

De vlucht was afzien als je eenmaal hebt gevlogen in business class. Hier was nauwelijks beenruimte en geen ligstoel, we aten van plastic bordjes, we kregen zure rode wijn en een mopperende stewardess (iets met mondkapjes). Tegenovergestelde van business class. … Vervolgd

Eindelijk een strandvakantie.

geplaatst in: Colombia 2022 | 2

Vandaag zijn we met een taxi naar een stralend strand geweest. Heerlijk relax en ontspannen, eindelijk vakantie zonder veel te doen. Het was heel mooi, er zwommen allerlei vissen in vele kleuren en maten en ook de koraalriffen waren prachtig. … Vervolgd

De busreis

geplaatst in: Colombia 2022 | 6

Zoals jullie in de vorige blog hebben kunnen lezen, zijn we gisterenavond iets na 11 uur in de bus gestapt richting San Marta, op hoop van zegen… Nel is vannacht om half 2 aangekomen, met bijna 18 uur vertraging ze … Vervolgd

Pech onderweg.

geplaatst in: Colombia 2022 | 21

Vrijdag ochtend zijn we met regen vertrokken uit Fredonia. Er was een flinke afdaling in de regen. Hoewel we van te voren de remmen van Nel nog hadden gecontroleerd kwam ze als een gek ons voorbijgeschuurd en even later lag … Vervolgd

Me cumpleaños

geplaatst in: Colombia 2022 | 7

In de middag zijn we met de taxi naar Salento gegaan. Geert wilde wel omhoog fietsen, maar ik mocht het zeggen, tja je wordt maar een keer 63… “Thuis” hebben we nog een flesje rode wijn gedronken. Het was een … Vervolgd

Een vermoeiende dag.

geplaatst in: Colombia 2022 | 3

Vandaag dachten we een rustig-aan-dagje te hebben. We zouden een korte afstand fietsen, een thermaalbad bad nemen en een wandeling maken over een oude vulkaan met de gids Nelson (deze was ook de eigenaar van de hospedaje waar we sliepen). … Vervolgd

Bogotá en pie

geplaatst in: Colombia 2022 | 4

Het programma van vandaag was: Bogotá bekijken van boven af Museum van Fernando Botero bezoeken Rust Eten Slapen Zo gezegd, bijna zo gedaan… Daarna was het programma “rust”. Echter Geert en ik zijn nog even de stad in gegaan. Dat … Vervolgd

Bogotá en bicicletas.

geplaatst in: Colombia 2022 | 2

Hier in Bogotá laten we ons graag begeleiden door John en Nel. Zij hebben er boeken over gelezen en internet op nageslagen. Vandaag hadden zij een “fietsrondleiding van 4 uur” geboekt, dus dat hebben wij ook gedaan. De avond werd … Vervolgd