De busreis

geplaatst in: Colombia 2022 | 6
Deze soort muziek hebben we alle tijd in de bus gehoord

Zoals jullie in de vorige blog hebben kunnen lezen, zijn we gisterenavond iets na 11 uur in de bus gestapt richting San Marta, op hoop van zegen…

Nel is vannacht om half 2 aangekomen, met bijna 18 uur vertraging ze is 34 uur onderweg geweest.

Wij waren rond 4 uur vannacht in Bucaramanga en zijn daar om 8 uur weer vertrokken. De guerrillagroep ELN schijnt een of andere brug opgeblazen te hebben, het is onrustig in Colombia.

Dit is onze bus. Rond 11 uur hadden we hier een pauze en konden we wat eten.
Ondertussen kregen we deze foto van ons kleinkind, Roan. Ja dan kunnen we er weer even tegen.

Het is nu 2 uur in de middag en we staan weer stil. Er is opnieuw een aanslag van de ELN beweging. De regering heeft vrede gesloten met de FARC, maar deze beweging is nog springlevend en groeit alleen maar. In dit land worden de rijken steeds rijker en de armen hebben geen geld meer om eten te kopen. De ELN komt op voor deze laatste groep.

De chauffeur liet een filmpje zien van 3 brandende vrachtwagens.

Wij zien de rookpluimen daarvan.

Rond 6 uur zijn we weer gaan rijden, de rookpluimen waren verdwenen.

Maar niet lang daarna staan we weer oog in oog met een grote brand en zwarte wolken. Opnieuw een aanslag? We weten het niet.
Desondanks zijn we dit obstakel toch gepasseerd. Je voelde de hitte de bus inkomen.

Even later stond er nog een groot (bos)veld in brand.

Hieronder bij La floresta hebben we 6 uur gestaan. Bij de 2e rode obstructie, voorbij de branden, maar 1 uur…

Ondertussen bij Nel

Dat werd dus 1.00 uur in de taxi naar hotel Aluna Casa y café ! Plek voor 1 nacht ! Verkassen naar Nueva Granada !

Lekker naar het strandje aan de Caribische zee gegaan , het strandleven bekeken en afgekoeld in zee !
Prima!
Nog wat rondgelopen in Santa Marta ! Wat een bedrijvigheid , wat een winkels en allerlei stalletjes !

Nog een kathedraal in, achterin blijven omdat ik geen mondkapje bij me had. S’avonds pizza!! gegeten!! Lekker hoor ! Met live muziek buiten !.

Dit was het verslag en de foto’s van Nel, dus ze heeft zich blijkbaar goed geamuseerd.

Om 1 uur zijn we uit de bus gestapt, 26 uur later… Daarna de fietsen weer in elkaar gezet, nog 7 km gefietst en nu zijn we weer samen, met zijn 4e!

6 reacties

1. Marion Maassen

Jee wat een reisfijn dat jullie weer samen zijn! Wat een prachtig ventje is Roan

Geniet van het laatste weekje Caribisch gebied

2. Corrie en Berdien

Jullie hebben wel “waar gekregen voor jullie geld” ..heel wat uurtjes meer in de bus mogen vertoeven .
    Fijn en gezellig dat jullie weer met z’n viertjes zijn. Geniet van jullie laatste week daar….en alvast een goede reis naar huis.

3. Saskia en Leon

Super fijn weer met zijn 4 tjes samen deze laatste week genieten aan de Caribische zee. Veel plezier nog . Groetjes Leon en Saskia

4. Jos den Bieman

Unne goeiedag aan allen, inclusief Nel. t’is cliche, weer “iets” om nooit te vergeten.
    = wat anders Nel dan een fietstochie op Mallorca, totaalplaatje toch wel van andere orde.
    Beneid jullie ZEER uitroeptekens.
    Wens jullie nog een voorspoedige, fantastische reis.