Fietsen over slechte wegen naar hoge toppen door tropisch woud en door de bergen naar het “National Parque Puracé”.

geplaatst in: Colombia 2022 | 0

Gisteren ochtend zijn we vertrokken uit Isnos, het plaatsje met de vele brommers. Het zou een dag worden waarop we weer zouden stijgen naar 3100 hoogte meters, een hele lange klim dus. Het eerste stuk was nog verhard, dus die klim ging ons goed af.

Daarna hadden we een stuk onverhard, dus dat was even aanpoten.
Tot ons genoegen, kregen we daarna weer een heel stuk verhard. Je kon uitrusten op de weg, zo weinig verkeer was daar.
De laatste 35km waren onverhard door een tropisch woud. Veel zagen we niet, alleen maar bos.
We fietste in Puracé National Parque. Daar gaan we morgen meer avonturen beleven.

Het was niet “zomaar” onverhard maar met grote stenen en diepe kuilen, we moesten voortdurend zoeken naar het beste spoor. Ook veel vrachtwagens hadden het moeilijk. Sommige stonden met brokken langs de weg waaronder 2 veewagens. Misschien staan ze er nu nog.

Dit was nog een vrachtwagen van de betere soort.
De omgeving was mooi maar niet spectaculair, dit was een heel diep ravijn

Onderweg kregen we van een vriendelijke automobilist ieder een zakje schips toegeworpen met de woorden “God bless you” en dat doet hij goed tot nu toe.

Net voor het donker werd hield een motor rijder ons in met een slappe band. Hij vroeg of we een fietspomp hadden. Gelukkig hadden we er een (gereviseerd door Paul) en kon Geert hem weer opweg helpen. We kregen exotisch fruit als beloning.
Het was het donker toen we bij een plaatsje aankwamen. Tot onze verbazing was er dit “hotel”. Boven was nog een hokje vrij met 2 doorgezakte bedden.

Vanochtend wilde we daar zo snel mogelijk weg en hebben we Yoghurt als ontbijt gedronken.

De omgeving was bergachtig mooi.
En groen, niet raar dat we regelmatig regen hebben.
Bij een waterval wilde een groep mannen weer met ons op de foto, een voor een deze keer.
Hier de waterval zonder mannen maar met regenboog.
Dit is de volgende, allemaal mooi.
Het dal, dus daarna weer klimmen, het ging moeizaam vandaag.
De afgelegde route.

Rond 3 uur waren we in Puracé. Daar hebben we bij een toeristenbureau informatie verkregen over het park. Meteen daarna zijn we naar een aardig hostel gegaan waar we 3 nachten zullen blijven.

Dicht bij het hostel was een hele mooie waterval, let vooral op de uitgesleten rotswanden.
Kijk maar eens goed
Morgen en overmorgen gaan we hier met een gids op stap. De man van de toeristen bureau is naar ons hostel toegekomen en heeft ons alles haarfijn uitgelegd.

Dus er komen weer 2 mooie dagen aan!